.Rårakor.

2010-11-22 @ 04:12:00
Permalink Mat Kommentarer (0) Trackbacks ()
Jag köpte 3 kilo potatis för typ två veckor sedan. Det har alltså betytt att jag ätit väldigt mycket potatis. Potatissoppa, stekt potatis, potatismos osv. Idag hade jag endast EN ENDA POTATIS kvar! så jag gjorde råraka!
Råraka är väldigt gott! det smakar som att man haft i något mer men det är BARA potatis.
Detta är egentligen en vegetarisk rätt men det går jättebra att äta kött till, t.ex köttbullar.

Ingridienter:
Örtsalt
1 mellanstor potatis
och något att steka i t.x olja eller smör

Du gör:
Skala och riv potatisen i dem största hålen (ej dem avlånga) på rivjärnet.
Salta röran och dela den på två delar.
värm upp pannan till 4 och  ha i stekmedlet. Klicka i röran (fortfarande i två delar).
Stek tills den blir gyllenbrun på båda sidor och servera.

Tips:
Ät lingonsylt till!

Happy Cooking!
AnnieBanani
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0